poniedziałek, 25 maja 2015

Marysia [Fabryka Piwa], Summer Memories

Coraz więcej mamy dni ostatnio w klimacie letnim, więc i piwa pojawiają się w stylach lżejszych, bardziej pijalnych, sesyjnych. Tak jest również w przypadku nowego piwa z browaru kontraktowego Fabryka Piwa, warzącego jeszcze w browarze Marysia w Szczyrzycach, a wkrótce już u siebie. 
American Wheat, a dokładnie Hey Now z Pracowni Piwa był jednym z pierwszych typowo craftowych piw, które wypiłem lane (we wrocławskiej Kontynuacji) i bardzo mi posmakowało. Lekkie, pijalne, z owocowym aromatem i smakiem amerykańskich chmieli. Takie AIPA z niską goryczką.

Marysia [Fabryka Piwa], Summer Memories
American Wheat
Ekstrakt 12
5.2% alk.
28 IBU
Warka do 15.10.2015
7.30zł - 0.5l

Skład:
- słody pszeniczny, jęczmienny, karmelowy
- chmiele Citra, Willamette
- drożdże US-05

Aromat: Żółte owoce (morela, brzoskwinia, mango) z amerykańskich chmieli i lekkie miodowe utlenienie. Trochę też chlebowego słodu. Poza tym lekka siarka.
Barwa: Żółte, lekko zamglone.
Piana: Bardzo słaba, biała, o słabej trwałości.
Smak: W większości chlebowy słód, taki jakby pils bez goryczki. Bardzo słaby smak chmielu i niska goryczka. Puste, wodniste, ale fakt faktem bardzo orzeźwiające (woda też jest bardzo orzeźwiająca). Nisko wysycone.

Podsumowanie: Trochę słabo. Po American Wheacie, szczególnie na Citrze, spodziewałem się o wiele więcej. A dostałem wodniste, lekko pachnące cytrusami coś, co niespecjalnie mi podeszło.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz