niedziela, 10 stycznia 2016

Browar Jana [Solipiwko], Bruce

Są takie dni, w których człowiek jest tak osowiały, że uratować go może jedynie kopniak w dziąsło. Chmielem. Od Bruce'a Willisa.

Dzisiaj jest właśnie taki dzień - spałem do trzynastej, przez co nie wiem nawet, jak się nazywam. Pomóc tu może tylko Double IPA.

To jest najnowszym wytworem ze stajni Wojtka Solipiwko, którego każde piwo zrobiło na mnie wielkie wrażenie. Niewiele mamy w Polsce browarów warzących pewniaki, ale Solipiwko jest zdecydowanie jednym z nich. Tak więc, gdy zobaczyłem na półce sklepu butelkę Bruce'a, od razu ją kupiłem.

Browar Jana [Solipiwko], Bruce
Double IPA
Ekstrakt 20.5%
8.9% alk.
117 IBU
Warka do 01.07.2016
9.00zł - 0.5l

Skład:
- słody 
   - pale ale
   - monachijski
   - pszeniczny
- chmiele
   - Cascade
   - Chinook
   - Citra
   - Palisade
   - Simcoe
- drożdże Safbrew US-05
- cukier

Dostałem strzała w nos przy samym otwarciu tego piwa i dobrze mi z tym. Butelka oferuje porządny, iglasty aromat chmielu, natomiast w szkle bardziej ujawniają się słodkie owoce tropikalne. Piwo jest herbaciane i dosyć mętne. Piana ładnie krążkuje.

W smaku również petarda. Petarda goryczki, bo o nią tu głównie chodzi. Zostawia w ustach tytoniowy posmak i miażdży podniebienie. Przy tak wysokim jej poziomie nie jest to prawie możliwe, żeby nie zalegała, ale tu ograniczono to do minimum. Gdy już trochę przyzwyczaimy się do jej mocy, zaczynamy wyczuwać również smak samego sprawcy. Przyjemne, słodkawe owoce ładnie komponują się z wysoką wytrawnością piwa.

Chciałem cios w dziąsło i mam cios w dziąsło. Z posmakiem mango. (8.5/10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz