sobota, 9 kwietnia 2016

Van Pur, Cechowe Bezglutenowe

Ostatnimi czasy, półki sklepowe zostały zalane produktami bezglutenowymi. Osoby czy to chore na celiakię, czy to wrażliwe na gluten, mogą się raczyć całą gamą artykułów spożywczych. I o ile na świecie piwa bezglutenowe istnieją już od kilku lat, na polskim rynku są raczej nowością.

Tak sobie robiłem dzisiaj zakupy w Biedronce i zobaczyłem Cechowe Bezglutenowe. Z tej serii to chyba ostatnie piwo, którego nie piłem, więc pomyślałem „A, co mi tam...” i wziąłem jedną butelkę. Zobaczymy, czy da się to wypić. I czy warto. Nie robię sobie specjalnie wielkich nadziei, bo po jasnym lagerze nie ma się co spodziewać fajerwerków.

Jeszcze całkiem niedawno, gdy chcieliśmy dostać piwo bez glutenu, musieliśmy szukać pośród piw amerykańskich albo wybrać się na wycieczkę do Czech. Od niedawna coraz więcej polskich browarów zaczęła jednak warzyć takie wynalazki na krajowy rynek. Mieliśmy BezGlutenNowe z Kormorana, Gluten Tag z Pinty czy wreszcie Cechowe Bezglutenowe. Gluten-free is the new hoppy, chciałoby się rzec.

Van Pur, Cechowe Bezglutenowe
International Pale Lager (Gluten-free)
4.5% alk.
1.99zł - 0.33l
Termin do 14.03.2017
Zawartość glutenu < 20 mg/kg

No, niewiele się tu dzieje. Aromatu praktycznie nie ma, bardzo daleko majaczy mokre zboże. Cała piana zniknęła w kilka sekund, zanim zdążyłem zrobić zdjęcie. 

W smaku... słabizna. Niemrawe nuty słodowe są na granicy wyczuwalności, tak jak te kilka IBU goryczki. Za to mocno wyczuwalne jest wysokie, zapychające wysycenie, przez które picie tego piwa przestaje być nudne, a staje się udręką. Jeśli miałbym problemy z glutenem i zaoferowanoby mi takie piwo, do końca życia wolałbym pić czystą wodę. Piach, piach i dwie tony mułu. (3/10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz