piątek, 29 kwietnia 2016

Zarzecze [Pinta], Modern Drinking

Czasami człowiek nie ma ochoty na super wymyślone piwa. Chce sobie posiedzieć, napić się czegoś dobrego, odpocząć po ciężkim tygodniu pracy lub nauki. 

Moim wyborem na dzisiejszy wieczór zostało Modern Drinking z Pinty. Piwo niekoniecznie zbyt nowe, ale podczas zakupów zauważyłem je na półce, a że jeszcze go nie piłem, postanowiłem zmienić ten stan rzeczy. Bardzo podoba mi się ostatnio wykonanie etykiet Pinty - matowy papier ładnie wygląda i dobrze trzyma się go w dłoni. Jakaś odmiana od świecących, śliskich etykiet reszty craftu.

W sumie to dwa tygodnie temu mieliśmy piątą rocznicę wypuszczenia Ataku Chmielu - piwa, które, można powiedzieć, rozpoczęło piwną rewolucję. Modern Drinking jest również American IPA, tym razem ze ściśle zaznaczonym regionem West Coast. W przypadku IPA przedrostek West Coast oznacza, że piwo będzie głębiej odfermentowane, bardziej nastawione na cytrusy i owoce egzotyczne, w przeciwieństwie do bardziej karmelowej odmiany East Coast.

Według morskiej opowieści na etykiecie, piwo było chmielone na ostatnie 15 minut i na zimno. W obu przypadkach użyto chmielu Mosaic.

Oczywiście, nazwa piwa kojarzy się z niemieckim zespołem Modern Talking. Nie będę się na ten temat rozpisywał, ale, delikatnie mówiąc, nie jestem fanem niemieckiego dance-popu.

Zarzecze [Pinta], Modern Drinking
American IPA
Ekstrakt 15.5%
6.4% alk.
70 IBU
Warka do 09.08.2016
7.59zł - 0.5l

Często po pierwszym niuchu można ocenić, że piwo będzie świetne, tak jest również w tym przypadku. Bardzo intensywny, przyjemny aromat soku wieloowocowego. Główne nuty to pomarańcza i marakuja. Tak właśnie powinno pachnieć IPA - ma ono zachęcać do spróbowania jak dojrzały owoc świeżo zerwany z drzewa.

W smaku jest również miło, ale nie ma takiego szału jak w aromacie. Owoce obecne, głównie pod postacią cytrusów. Pomimo 70 IBU, goryczka jest stosunkowo niska. 

Co mogę napisać więcej? Przyzwoite piwo, niezły przykład American IPA. Modern Drinking nie wyrwał mnie z butów, ale jest przyjemnym początkiem weekendu. [7/10]

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz