środa, 22 czerwca 2016

Gryf [Big Chill], West Coast IPA

Przyszedł czas, żeby zacząć wypijanie piw butelkowych z WFDP. Postanowiłem rozpocząć tę serię od stosunkowo nowego browaru, bo płocki Big Chill działa dopiero (albo aż) od trzech miesięcy. Szczerze powiedziawszy, nie słyszałem o nich przed festiwalem, a zachęciło mnie ich stoisko, gdzie wielkie litery głosiły „PIERWSZY PŁOCKI KONTRAKTOWY BROWAR”.

Jak dowiedziałem się z facebooka browaru (stary, obecny tu), pierwszym ich wytworem był Wit Saison, odważne połączenie witbiera z saisonem. Oprócz tego warzą American Wheat i testowane dzisiaj West Coast IPA. Ciężko powiedzieć coś więcej, bo każde piwo ma po dwie opinie na ratebeerze, zdecydowanie za mało, żeby wydać jakiś osąd.

IPA jest już tak popularnym stylem wśród nowych browarów, że może wydawać się nudna, jednak ekipa Big Chill postanowiła zrobić coś odrobinę inaczej. Otóż, oprócz klasycznych amerykańskich chmieli jak Citra czy Chinook, dodano tu niezbyt popularną niemiecką odmianę Polaris, wnoszącą nuty mentolowe.

Gryf [Big Chill], West Coast IPA
American IPA
Ekstrakt 14%
5.3% alk.
Warka do 1.08.2016
10 zł - 0.5l

Skład:
- słody
   - pale ale
   - Carahell
- chmiele
   - Polaris
   - Chinook
   - Mosaic
   - Amarillo
   - Citra
- drożdże US-05

Aromat przyjemny, głównie w stronę białych i żółtych owoców. No i faktycznie, jest tu coś miętowego, ale w normalnych warunkach zrzuciłbym to na nuty leśne z Chinooka. Jest owocowo, jednak można było bardziej nachmielić na aromat.

Muszę ponarzekać trochę na pianę, a właściwie - na jej brak. Piwo nalewałem dość ostro, lecz nie udało mi się nic wskórać. Co prawda IPA to nie weizen, ale trochę piany by się tu przydało.

No i jeszcze jest smak. Trochę smaku. Na tę chwilę American IPA jest stylem, z którego wypiłem najwięcej piw (35) i wiele z nich było pod tym względem lepsze. Nie żebym wyczuwał jakieś wady, tylko po prostu szkoda mi, że zmarnowano trochę potencjał amerykańskich chmieli, z których przecież tyle da się wycisnąć. Ale ok, będę łaskawy, otwarcie, te sprawy. (6.5/10)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz